خرید اقساطی موبایل | پیشی از تورم و افزایش نرخ ارز
  • 1400/03/24

خرید اقساطی موبایل | پیشی از تورم و افزایش نرخ ارز

این روزها تلفن همراه فقط یک وسیله برای ارتباط صوتی نیست. موبایل یا همان تلفن همراه، تبدیل به یک یار همیشگی برای ما شده است. در صورتی که حتی چند دقیقه از آن دور باشیم، دور و اطراف خود را نگاه می‌کنیم تا سریع‌ترین آن را به دست بیاوریم. اینترنت و تلفن همراه دو رفیق جدانشدنی هستند و زندگی ما را به‌صورت کلی متحول کرده‌اند. شاید تا چند سال پیش، بسیاری احساس می‌کردند موبایل یک وسیله اضافه است. در نتیجه هزینه‌ای که بابت آن می‌پرداختند نیز به نظرشان کاملاً بدون توجیح بود؛ اما این روزها رویه به‌صورت کلی تغییر کرده است. موبایل نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما ایفا می‌کند. به همین خاطر حتی برخی افراد به خرید موبایل قسطی روی می‌آورند. در ادامه کمی بیشتر درباره نقش این وسیله دیجیتال در زندگی امروز صحبت می‌کنیم.

موبایل | بازیگر نقش اول زندگی انسان

شاید تصور کنید تیتر به کار رفته کمی اغراق‌آمیز است؛ اما در ادامه کمی بیشتر با هم درباره موبایل و نقش آن در زندگی صحبت می‌کنیم. برای شروع بهتر است با یک سناریو ساده آغاز کنیم. آیا تاکنون برای شما پیش آمده که متوجه برجستگی موبایل در جیب شلوار خود نشده باشید؟ چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ یا اینکه آیا تا کنون برای شما پیش آمده که موبایل خود را در خانه یا محل کار جا گذاشته باشید؟ آیا کاملاً ساده از کنار این موضوع عبور می‌کنید؟ یا هر طور شده خودتان را به موبایلتان می‌رسانید؟ همه ما شاید بخواهیم در مقابل این حقیقت که وابستگیمان به موبایل بیش از حد عادی است، طفره برویم؛ اما تحقیقات نتایج دیگری را نشان می‌دهند.

چه خوب چه بد، همه ما وابستگی شدیدی به این وسیله کوچک دیجیتال داریم. در گذشته موبایل فقط با حد ارتباط صوتی به وجود آمد؛ اما این روزها تقریباً کمترین کاربرد آن ارتباط صوتی و تماس تلفنی است. این روزها موبایل به یک وسیله چندمنظوره و همه‌کاره تبدیل شده است. در ادامه شما را با چند نمونه از کاربردهای موبایل در زندگی امروز صحبت خواهیم کرد.

موبایل | وسیله‌ای برای آموزش

در حال حاضر آموزش مجازی بسیار همه‌گیر شده است. در گذشته همه ما به این عادت داشتیم که در کلاس‌های حضوری آموزش ببینیم؛ اما چند مدتی است که آموزش‌های مجازی بسیار گسترده شده‌اند. شما می‌توانید انواع نرم‌افزارهای کتابخانه دیجیتال را بر روی موبایل خود نصب کنید. به این طریق بزرگترین کتابخانه تمام تاریخ را روی یک دستگاه 150 گرمی خواهید داشت. شما می‌توانید در طول شب و تاریکی و بدون نیاز به نور چراغ، کتاب‌های جذاب را به‌صورت دیجیتال ورق بزنید و از خواندن آنها لذت ببرید.

حتی در وبسایت‌های مختلف با کمک نرم‌افزارهای کدنویسی دیجیتال، شما می‌توانید در کلاس‌های مجازی به‌صورت دو طرفه آموزش ببینید. امروزه حتی آموزش موسیقی نیز از طریق دوره‌های مجازی انجام می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی، یک کتابخانه مجهز، مدرسه‌ای تخصصی و هر آنچه برای آموزش خود نیاز دارید را می‌توانید در جیبتان قرار دهید و به هر کجا که می‌خواهید بروید.

موبایل | وسیله‌ای برای خرید

با روی کار آمدن وبسایت‌های معتبر مختلف، خرید و فروش اینترنتی در ایران نیز رواج پیدا کرده است. در حال حاضر بیشتر مردم ایران نیز به خرید اینترنتی روی آورده‌اند. این روند تا جایی ادامه داشته که بسیاری از افراد خرید اینترنتی برای تهیه مایحتاج زندگی خود را نیز ترجیح می‌دهند. برای شام امشب ماست نداریم؟ خب ایرادی ندارد! همین الان با موبایل به‌صورت اینترنتی سفارش می‌دهم! موبایل در این مسئله نقش کلیدی بازی می‌کند. حتی زمانی که خارج از خانه هستید و دسترسی به کامپیوتر ندارید، با چندبار لمس صفحه نمایش خود، می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را سفارش دهید. همین مسئله وابستگی ما را به موبایل دو چندان می‌کند.

موبایل | دستیار راننده

بر اساس تحقیقات جهانی انجام شده، بسیاری از رانندگان وابستگی شدیدی به نرم‌افزارهای مسیریاب پیدا کرده‌اند. این وابستگی به‌حدی رسیده که باعث می‌شود رانندگان مسیرهایی که همواره به‌صورت پیش‌فرض می‌دانستند را نیز فراموش کنند. بسیاری از رانندگان هزینه گزافی را بابت پایه‌های نگهدارنده موبایل پرداخت می‌کنند تا حتی یک لحظه حین رانندگی از صفحه موبایل خود چشم بر ندارند. دیگر با موبایل کسی نگران جریمه شدن با دوربین سرعت نیست؛ زیرا موبایل با نزدیک شدن به دوربین‌های سرعت، به شما اخطار می‌دهد.

دیگر لازم نیست به‌دنبال آدرس بگردیم یا اینکه تابلوهای راهنمایی را بررسی کنیم تا محدودیت سرعت را متوجه شویم. خب باید موج رادیو را تنظیم کنیم تا ترافیک را بررسی نماییم. شاید در مسیر ما تصادفی رخ داده باشد و ترجیحاً باید مسیر را تغییر دهیم؟ خب موبایل این کار را نیز برای ما انجام می‌دهد. بنزین ما رو به اتمام است؟ خب پمپ بنزین نزدیک کجاست؟ این مسئله نیز با وجود موبایل اصلاً باعث نگرانی نخواهد بود. این موضوع تا جایی ادامه دارد که بسیاری بدون موبایل خود، حین رانندگی اعتماد به نفس کافی را ندارند!

موبایل | وسیله‌ای برای سرگرمی

متأسفانه یا خوشبختانه، موبایل به وسیله‌ای عالی برای سرگرمی تبدیل شده است. موبایل را می‌توان قاتل سریالی تمام بازی‌های خوش کودکیمان بدانیم! به لطف موبایل، دیگر کودکان نسل جدید اطلاعی درباره هفتسنگ و گل کوچیک ندارند! البته موبایل می‌تواند یک چاقوی تیز باشد. چاقویی که می‌توانید با آن غذا درست کنید یا به خودتان آسیب برسانید. سرگرمی با موبایل می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. بازی‌های آنلاین طعم جدیدی به بازی‌های دیجیتال داده‌اند. دیگر لازم نیست برای دسترسی به بازی مورد علاقه خود حتماً از کامپیوتر یا کنسول‌های بازی استفاده کنید. بزرگترین و قدرتمندترین کنسول بازی را شما در جیب خود دارید! پس نیازی به هزینه‌های گزاف برای خرید کامپیوتر مخصوص گیمینگ یا کنسول بازی نیست.

موبایل | وسیله‌ای برای کسب درآمد

اینستاگرام، وبسایت‌های خرید و فروش، بورس و صدها روش دیگر برای کسب درآمد از موبایل وجود دارد. شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که همواره چشم‌شان را به صفحه موبایل دوخته‌اند. زمانی که از آنها دلیل این توجه را می‌پرسید؛ دلیل آن را کسب درآمد با موبایل اعلام می‌کنند. خب این مسئله خیلی جالب است. در گذشته برای مشارکت در بازار بورس، باید به بازار بورس تهران می‌رفتیم و به صفحه مبادلات چشم می‌دوختیم تا خرید و فروش کنیم؛ اما این روزها حتی در مهمانی نیز با موبایل خود می‌توانیم قیمت بورس را در هر لحظه چک کنیم. یا مثلاً در گذشته برای آنکه بتوانیم اجناس یا خدمات خود را به فروش برسانیم، باید مدام در مغازه یا اداره خود می‌بودیم؛ اما این روز حتی در سفر با موبایل می‌توانیم خرید و فروش خود را انجام دهیم. پس حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم خودمان را از موبایل جدا کنیم.

موبایل | جایگزین هر آنچه دوست می‌داشتیم

چند وقت پیش بود که برای آخرین بار از ساعت‌های دارای زنگ هشدار برای بیدارشدن استفاده کردید؟ آخرین باری که برای بررسی تاریخ به تقویم مراجعه کردید چه زمانی بود؟ هنوز هم قرارهای ملاقات خود را در سررسید ثبت می‌کنید؟ یا تقویم موبایل این کار را برای شما انجام می‌دهد؟ آیا هنوز هم MP3 Player را همراه خود می‌برید؟ برای مسیریابی از نقشه کاغذی استفاده می‌کنید؟ یا در مهمانی برای ثبت لحظات شیرین، دوربین عکاسی همراه می‌برید؟ آیا هنوز هم برای ضبط صدا از دستگاه‌های مخصوص این کار استفاده می‌کنید؟ یا آخرین بار چه زمانی برای یک محاسبه ساده از دستگاه ماشین حساب استفاده کرده‌اید؟

اگر کمی دقت کنید، خواهید دید که موبایل جایگزین بسیاری از وسایلی شده که همه ما با آنها خاطره داریم؛ اما چه بخواهیم چه نخواهیم، این سیر زندگی و روند پیشرفت تکنولوژی است. موبایل آنقدر با زندگی ما عجین شده که بدون آن حتی صبح‌ها نمی‌توانیم از خواب بیدار شویم. حتی با وجود موبایل، کمتر کسی دیگر برای مواقع قطعی برق، چراغ‌قوه تهیه می‌کند. پس باید گفت پیش ز آنچه تصور می‌کنید، موبایل در زندگی ما نقش دارد.

موبایل | جایگزینی برای کامپیوتر

اولین بار حدود 15 سال پیش بود که به‌صورت جدی، موبایل‌های ویندوز به بازار عرضه شدند. از آن دوران این ایده مطرح شد که موبایل‌ها می‌توانند جایگزین کامپیوترها باشند. البته شاید این مسئله کمی دور از ذهن باشد؛ زیرا کامپیوترها دارای پردازنده‌هایی به‌مراتب قدرتمندتر از موبایل هستند. شاید تا چندین سال دیگر شاهد این موضوع نیز نباشیم؛ اما همین امروز هم لپتاپ‌های قابل تبدیل به تبلت در بازار عرضه شدند.

شاید هنوز هم کامپیوترها کاربرد انحصاری خود را داشته باشند؛ اما آیا شما برای وب‌گردی یا خواندن یک کتاب یا حتی دیدن فیلم و شنیدن موسیقی، به کامپیوتر مراجعه می‌کنید؟ حتی بسیاری از نرم‌افزارهای مهم همانند مایکروسافت ورد، اکسل یا حتی فوتوشاپ نیز دارای نسخه اندروید و IOS هستند. شاید افرادی که در خانه کامپیوتر داشته باشند نیز اکثر نیازهای خود را با موبایل رفع کنند. به همین خاطر کامپیوتر فقط محدود به کاربردهای خاصی می‌شود. به همین ترتیب افرادی که در بیزینس خود به کامپیوتر نیاز داشتند، تلاش می‌کنند تا اکثر نیازهای خود را با موبایل رفع نمایند. این نیز بخشی از وابستگی شدید ما به موبایل را نشان می‌دهد.

معرفی بهترین موبایل‌های بازار

خب بازار موبایل این روزها بسیار داغ است. در گذشته خبری از برندهای امروزی نبود. نوکیا یکه تاز بود. به‎‌تدریج آیفون به بازار عرضه شد. همزمان با آن برندهای دیگر همانند سونی اریکسون، موتورولا و سامسونگ سهمی از بازار را از آن خود کردند. این روزها دیگر خبری از یکه تازی نیست. هر برند اگر کمی دیر بجنبد، از قافله عقب می‌ماند. به همین خاطر رقابت بین برندهای مختلف بسیار سنگین است. در ادامه قصد داریم تا بهترین موبایل‌های بازار در حال حاضر را بر اساس نظرات جهانی و کارشناسی‌های دقیق، معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی اس ۲۰

خیلی بعید است که در بین بهترین موبایل‌های دنیا، خبری از سامسونگ و سری معروف گلکسی آن نباشد. در سالی که گذشت، مدل‌ها‌ی متعدد از سامسونگ روانه بازار شدند. در این میان می‌توان به گلکسی اس 20 اولترا، گلکسی اس 20 پلاس و مدل‌های دیگر اشاره کرد. در این میان، سامسونگ گلکسی اس ۲۰ توانست عنوان بهترین موبایل را از آن خود کند. در ساخت این موبایل از بدنه فلزی به همراه جدید نسل از شیشه‌های مقاوم و ضدخش گوریلا گلس استفاده شده است.  دارای نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز است که انقلابی در صفحه‌های نمایش به حساب می‌آید. این موبایل با پردازنده قدرتمند سامسونگ عمل می‌کند و با 8 الی 16 گیگابایت رم، جزء سریع‌ترین موبایل‌های حال حاضر به حساب می‌آید. کیفیت دوربین این موبایل نیز نیازی به تعریف ندارد و بی‌شک جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. این موبایل نیز دارای تکنولوژی شارژ سریع است که در حدود یک ساعت موبایل را به‌صورت کامل شارژ می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

در کنار سامسونگ گلکسی اس 20، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ نیز توانست لقب دومین موبایل برتر را از آن خود کند. اگر با این موبایل کار کرده باشید، می‌دانید سری نوت می‎‌تواند کامل‌ترین تجربه را از کار با اندروید به شما ارائه دهد. همانند رسم همیشگی، گوشی‌های سری نوت دارای صفحه نمایشگر بزرگ‌تر، به همراه یک قلم نوری هستند. سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ را بی‌تردید میتوان یکی از بهترین موبایل‌های حال حاضر بازار دانست. این موبایل عملکرد بسیار سریع و قدرتمندی دارد. به همین خاطر می‌توان آن را در دست مهندسان و طراحان صنعتی نیز تصور کرد. کیفیت تصویر این موبایل نیز همانند اس 20 از تکنولوژی خاص استفاده می‌کند. همچنین باتری این موبایل نیز برای چنین عملکردی به‌خوبی طراحی شده است. چنین قدرت و سرعتی قطعاً باعث ایجاد حرارت فراوان می‌شود؛ به همین خاطر سامسونگ با سیستم خنک‌کننده جدید خود تلاش کرده تا این مشکل را نیز مرتفع سازد.

سونی اکسپریا 1 مارک II

پس از جدایی سونی و اریکسون، سونی از تکنولوژی‌های خاصی برای ارتقاء موبایل‌های خود استفاده کرد. شاید برای مدتی، موبایل‌های سونی از بازار بهترین‌ها دور مانده بود؛ اما امسال برای سونی سال خوشی بود. در این سال، سونی اکسپریا 1 مارک II به بازار عرضه شد. سونی اکسپریا 1 مارک II یکی از مهم‌ترین پرچمداران سونی به حساب می‌آید. این گوشی با قیمت 1200 دلاری خود بسیاری را شوکه کرد. خوب با در نظرگرفتن رقبای آن از جمله آیفون، شاید این قیمت کمی عجیب باشد. در این موبایل از تکنولوژی نمایشگر 4K استفاده شده است که یک انقلاب به حساب می‌آید. همچنین صفحه نمایشگر سونی اکسپریا 1 مارک II قابلیت پخش 90 تا 120 FPS را نیز دارا است. به‌صورت کلی باید گفت هر آنچه که برای یک گوشی فوق حرفه‌ای نیاز دارید را در این موبایل می‌توانید پیدا کنید. بسیاری بر این باور هستند که سونی اکسپریا 1 مارک II یکی از بهترین گوشی‌ها برای گیمینگ محسوب می‌شود. با وجود FPS 120، بسیاری از گیمرها از سونی متشکر خواهند شد.

وان پلاس ۸ تی

مدتی است که برند وان پلاس، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این برند موبایل‌هایی باکیفیت مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد. در سال اخیر، وان پلاس از گوشی 8 تی خود رونمایی کرد. این موبایل همان طور  که انتظار میرفت، به یکی از مهم‌ترین پرچم‌داران این برند تبدیل شد. این موبایل دارای نمایشگر عریض امولد با FPS 120هرتزی است. با کمک شارژر 65 واتی، این گوشی به‌سرعت شارژ می‌شود. با وجود باتری 4،500 ملی آمپری، فقط در عرض 15 دقیقه، این گوشی تا 60 درصد شارژ می‌شود. همچنین برای شارژ 0 تا 100 آن فقط 39 دقیقه زمان لازم است. همچنین در ساخت این گوشی از تراشه اسنپدراگون 865 استفاده شده است که در ترکیب با رم قدرتمند آن، 8 تی را به یک گوشی عالی برای بازی تبدیل می‌کند. در حقیقت بسیاری این گوشی را رقیب سرسخت گلکسی نوت 20 می‌دانند. این گوشی با قیمت 600 تا 800 دلار به بازار عرضه شده است. به همین خاطر می‌تواند برای بسیاری از مدل‌های دیگر، رقیبی سرسخت باشد.

یک موبایل خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

در قسمت قبلی، بهترین گوشی‌های بازار را به شما معرفی کردیم؛ اما بین این مدل‌ها باید کدام را انتخاب کنید؟ اصلاً  یک موبایل خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ در این قسمت قصد داریم تا به شما نشان دهیم چطور می‌توانید یک موبایل خوب را انتخاب کنید.

کیفیت تصویر

در حال حاضر موبایل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. در هر موبایل از یک تکنولوژی خاص برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می‌شود. هنگامی که جدول مشخصات یک موبایل را می‌خوانید، به چه نکاتی درباره نمایشگر آن توجه می‌کنید؟ در وهله اول باید به FPS یا نوسان آن دقت کنید. در حال حاضر بهترین موبایل‌های بازار دارای FPS 90 – 120 هرز هستند. به همین خاطر شما نیز باید به‌دنبال چنین موبایلی باشید. هرچه فریم در ثانیه بالاتر باشد، کیفیت پخش تصاویر بهتر خواهد بود. در وهله دوم بهتر است به رزولیشن صفحه دقت کنید. هرچه رزولیشن بالاتر باشد، یعنی کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. همچنین در برخی از جدول‌ها، پارامتری به نام PPI وجود دارد. در حقیقت PPI تراکم رزرولیشن را نشان می‌دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضوح و زیبایی کیفیت تصویر بیشتر خواهد بود.

از طرف دیگر نمایشگرها بر اساس نوع نیز به چند دسته مختلف تقسیم میشوند. در حال حاضر بهترین نوع نمایشگر، اولد محسوب میشود. در ضمن بهتر است به ضدخش بودن صفحه نمایش نیز دقت کنید.

باتری

باتری یکی از مهمترین مشخصه‌هایی است که هنگام خرید موبایل باید به آن دقت کنید. موبایل شما هرچه‌قدر هم که عالی، اگر عمر باتری آن کم باشد، واقعاً کارایی لازم را نخواهد داشت. معمولاً با افزایش کارایی موبایل، باید باتری آن نیز تقویت شود. مهم‌ترین پارامتری که با آن می‌توانید عمر باتری را تشخیص دهید، میزان آمپر باتری است. در حال حاضر باتری‌هایی با قدرت 4،500 میلی‌آمپر، جزء بهترین باتری‌های بازار به حساب می‌آیند. این باتری‌ها حداقل یک روز کامل را دوام می‌آورند. به همین خاطر می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

شارژ سریع

یک دو سالی می‌شود که تکنولوژی شارژ سریع بسیار محبوب و همه‌گیر شده است. خب افزایش ظرفیت باتری‌ها باعث می‌شد تا زمان بیشتری صرف شارژ آن شود. این یعنی شما باید چند ساعتی صبر می‌کردید تا شارژ باتری موبایل شما تکمیل شود. به همین خاطر تکنولوژی «شارژ سریع» به بازار عرضه شد. با کمک این تکنولوژی، باتری موبایل در عرض کمتر از یک ساعت شارژ می‌شود. در حال حاضر با افزایش ظرفیت باتری‌ها، تکنولوژی شارژ سریع یک نیاز بسیار مهم است. پس در صورتی که قصد خرید موبایل دارید، بهتر است حتماً موبایلی بخرید که این تکنولوژی را داشته باشد.

دوربین

خب حالا نوبت به یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های موبایل می‌رسیم. همه ما دوست داریم موبایل با کیفیت دوربین عالی داشته باشیم؛ اما چطور می‌توان این مسئله را تشخیص داد؟ بسیاری از افراد هنگام خرید موبایل فقط به پیکسل دوربین موبایل اهمیت می‌دهند. این در حالی است که پیکسل مشخصه کافی برای تشخیص کیفیت دوربین نیست. در حقیقت تکنولوژی استفاده شده در ادیت عکس و مهم‌تر از همه، لنز دوربین می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. برای آنکه متوجه کیفیت دوربین، عکاسی و فیلمبرداری یک موبایل شوید، چند روش پیش رو خواهید داشت.

در وهله اول اینکه بدانید کدام سری از موبایل‌ها، دوربین عالی دارند. به‌عنوان مثال در بین مدل‌های سامسونگ، همواره سری گلکسی و مخصوصاً سری اس، بهترین دوربین‌ها را دارند. یا اینکه در بین مدل‌های هوآوی، سری P دارای بهترین دوربین‌ها است. در وهله دوم می‌توانید به لنز دوربین‌ها در مشخصات موبایل دقت کنید. به‌عنوان مثال لنزهای کارلزایس جزء بهترین‌ها هستند. در وهله سوم باید از طریق وبسایت‌های بررسی تخصصی موبایل، عکس‌های گرفته‌شده توسط گوشی مدنظر را در کامپیوتر با یکدیگر مقایسه کنید. این بهترین روش برای خرید موبایل خواهد بود.

کارایی کلی موبایل

منظور از کارایی کلی موبایل چیست؟ موبایل برای عملکرد به سه بخش مهم نیاز دارد. اول پردازنده، دوم رم و سوم گرافیک. برای اینکه کارایی کلی یک موبایل را ارزیابی کنید، باید این سه پارامتر را در نظر بگیرید. پردازنده‌های قدرتمند، معمولاً 8 هسته‌ای هستند؛ اما تعداد هسته یا حتی فرکانس آنها برای عملکرد مناسب کافی نیست. برخی از پردازنده‌ها قدرت بیشتری دارند. در حال حاضر، پردازنده‌های کورتکس، بهترین نوع پردازنده هستند. درباره رم نیز باید بدانید با افزایش ظرفیت رم، سرعت عملکرد موبایل شما افزایش پیدا می‌کند. گرافیک نیز انواع مختلفی دارد. در حال حاضر گرافیک A13اپل و اسنپدراگون 855، بهترین گرافیک‌ها حال حاضر بازار هستند.

ضدآب بودن

در حال حاضر بسیاری از موبایل‌ها دارای خاصیت ضدآب هستند. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در اثر رطوبت، آسیب فراوانی به موبایلتان وارد شده؛ اما با این قابلیت جدید موبایل‌ها، دیگر لازم نیست نگران رطوبت و آب باشید. هنگام انتخاب یک موبایل، بهتر است این قابلیت را نیز در اولویت قرار دهید. گوشی‌های ضدآب قیمت بیشتری دارند؛ اما شما را از بابت خیس شدن، آسوده‌خاطر می‌کنند.

چرا باید برای خرید موبایل مبلغ مناسبی را کنار بگذاریم؟

  • کسب درآمد با موبایل: برای افرادی که از موبایل کسب درآمد می‌کنند، داشتن یک موبایل عالی توصیه می‌شود. این دسته افراد باید موبایلی داشته باشند که دارای امنیت مناسبی باشد. افرادی که فروش اینترنتی انجام می‌دهند، باید موبایلی با دوربین عالی داشته باشند. همچنین ظرفیت حافظه موبایل نیز برای آنها بسیار حائز اهمیت است. افرادی که به حضور در بازار بورس علاقه‌مند هستند، باید موبایل با باتری قدرتمند و صفحه‌نمایش عریض داشته باشند. به همین خاطر تمام افرادی که از طریق موبایل کسب درآمد می‌کنند، باید موبایل بسیار قدرتمند و البته گرانقیمتی داشته باشند.
  • کیفیت و طول عمر: بسیاری از افراد تصور می‌کنند می‌توانند با قیمتی به‌مراتب کمتر، قابلیت‌های مناسبی داشته باشند؛ اما آیا گوشی‌های گران فقط به‌خاطر برندینگ قیمت بیشتری دارند؟ شاید تا حدودی این مسئله به‌خاطر برندینگ باشد؛ اما اصلاً نمی‌توان کارایی و البته طول عمر یک موبایل برند را با موبایل معمولی مقایسه کرد. شاید بسیاری از موبایل‌های ارزانقیمت با زرق و برق ظاهری شما را جذب خود کنند؛ اما در حقیقت پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. پس با هزینه بیشتر، طول عمر طولانی‌تری نصیب شما خواهد شد.
  • تفاوت بین مشخصات روی کاغذ و حقیقت: شاید بر روی کاغذ کیفیت دوربین دو موبایل یکسان باشد، حتی از نظر عملکرد کلی نیز یکسان باشند؛ اما زمانی که از آنها استفاده می‌کنید، تفاوت را احساس خواهید کرد. در حقیقت هیچ‌گاه شما نمی‌توان یک برند معتبر مثل سامسونگ یا آیفون را با برندهای تازه‌کار چینی مقایسه کنید. شاید شما چند میلیون برای گوشی‌های پرزرق و برق چینی هزینه کنید و در نهایت نیز از این کار پشیمان باشید و به ناچار باید دوباره به سراغ برندهای معتبر بروید. پس از ابتدا برای موبایل‌های باکیفیت هزینه کنید.

خرید اقساطی موبایل | بهترین راه حل

در گذشته خرید گوشی‌های به روز اصلاً  کار دشواری نبود. همه ما شاید در طول سال یک یا دو بار حداقل موبایل خود را تعویض می‌کردیم؛ اما این روزها با نرخ ارز و شرایط بد اقتصادی، این مسئله به یک رویا تبدیل شده است. در عین حال اصلاً  نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که همه ما «باید» با تکنولوژی روز همگام باشیم. برای عملکرد بهتر در کسب و کار خود یا حتی آموزش بهتر، باید بهترین موبایل را داشته باشید.

از افزایش قیمت ارز که چشم‌پوشی کنیم، موبایل‌های جدید با قیمت بسیار نجومی ارائه می‌شوند. خب می‌توانیم شاهد این باشیم که پرچم‌دار برند سونی، موبایل خود را با قیمت حدود 1200 دلار عرضه کرده است. دیگر نمی‌توان گفت که فقط آیفون یک برند لوکس و گرانقیمت است. بلکه بسیاری از پرچم‌داران، قیمتی در همین حدود ارائه می‌دهند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران، به‌سمت گوشی‌های بی‌کیفیت چینی با قیمت کمتر روی بیاورند. این در حالی است که گوشی‌های بی‌اعتبار و بی‌کیفیت، طول عمر کم‌تری دارند و در کوتاه مدت باید آنها را تعویض کنید. اگر در یک بازه زمانی یک نمودار برای طول عمر و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، رسم نمایید، خواهید دید محصولات بی‌کیفیت چینی اصلاً از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه نیستند.

متأسفانه در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، پسانداز ما به سرعت تورم نمی‌رسد. پس چاره چیست؟ خب در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، بسیاری از فروشگاه‌ها، امکان خرید اقساطی را فراهم کرده‌اند. خرید اقساطی گوشی نیز یکی از محبوب‌ترین شرایط خرید اقساطی محسوب می‌شود. زمانی که صحبت از خرید اقساطی گوشی به میان می‌آید، شاید نگران سود آن شوید. خب شما بهتر است این مسئله را در نظر بگیرید که با خرید گوشی اقساطی چه چیزی را از دست می‌دهید و چه چیزی را به دست می‌آورید؟

با خرید اقساطی موبایل ، شما می‌توانید تا مدت زمانی که قصد تسویه موبایل خود را دارید، از آن استفاده کنید و لذت ببرید. این در حالی است اگر بدون خرید اقساطی موبایل قصد پس‌انداز کردن پول آن را داشتید، با توجه به افزایش قیمت موبایل، هیچ‌گاه به آن نمی‌توانستید دست پیدا کنید. برای اینکه خرید اقساطی موبایل منطقی به نظر بیاید، باید تورم را در مقابل با سودی که می‌پردازید قرار دهید.

به‌عنوان مثال اگر گوشی مدنظر شما امروز 10 میلیون تومان باشد و شما بخواهید تا یک سال برای آن پس‌انداز کنید، امکان دارد پس از گذشت یک سال، گوشی مدنظر شما به 15 میلیون تومان رسیده باشد. این در حالی است که سود خرید قسطی موبایل چندین برابر از این تورم کمتر است.

امروزه گوشی موبایل علاوه بر عملکرد و کارایی که در زندگی ما دارد، می‌تواند بر شخصیت ما نیز تأثیرگذار باشد. موبایل لوکس همانند یک لباس شیک یا ساعت برند می‌تواند بر شخصیت ما تأثیر بگذارد. زمانی که یک موبایل گرانقیمت داشته باشید، طرف مقابل شما ناخودآگاه احترام بیشتری برایتان قائل خواهد بود. این نشان‌دهنده مصرف‌گرایی بازار است؛ اما در حال حاضر روند به این شکل پیش می‌رود.

در ضمن چقدر برای شما پیش آمده که قصد پس‌انداز برای کاری را داشته‌اید؛ اما به هر دلیل قادر به انجام آن نبودید؟ در حقیقت مسئله خرید قسطی موبایل به شما کمک می‌کند تا هر طور شده این مبلغ را برای گوشی خود کنار بگذارید. خرید اقساطی موبایل این الزام را برای شما ایجاد می‌کند تا مبلغی را برای آن کنار بگذارید. در صورتی که اگر خرید اقساطی موبایل را انجام نمی‌دادید، هیچ‌گاه برای پس‌انداز به خود فشار بیشتری وارد نمی‌کردید.

خرید قسطی موبایل در حال حاضر با شرایط بسیار متنوعی عرضه می‌شود. خوشبختانه برای خرید اقساطی موبایل شما می‌توانید بر اساس شرایط مالی خود، تعداد و حتی مبلغ اقساط را مشخص کنید. حتی میزان پیش‌پرداخت در خرید اقساطی موبایل نیز به شرایط شما بستگی دارد. پس با خرید اقساطی موبایل می‌توانید به بهترین شکل ممکن و بدون کوچک‌ترین فشار مالی صاحب بهترین گوشی بازار باشید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444